از بندگی تا زندگی

هیأت محبین اهل بیت شهر ششتمد

از بندگی تا زندگی

هیأت محبین اهل بیت شهر ششتمد

بحر طویل استغاثه به درگاه والای ائمه‌ی معصومین

بحر طویل استغاثه به درگاه والای ائمه‌ی معصومین

سهراب اسدی تویسرکانی

بارالها به مقام و شرف و جاه محمد( صلی الله علیه وآله) به همان رهبر امجد، ‌که بود زنده و سرمد، که بود میر مصدد، که نبوده است به ذات تو به یک لحظه مردد، به همان شیر دلاور، به همان میر فلک فر، به همان یار مظفر، به همان فاتحخیبر،‌به علی ساقی کوثر، به همان مهر منور، به همان همسر شایسته وبایسته‌ی زهرای مطهر، به همان مادر غمدیده وغم پرور و دل سوخته‌ی دشت بلا، ازستم وجور و جفا، فاطمه‌ی بنت هدی،‌دایره‌ی لطف و صفا، مظهر گویای وفا، سرور و سالار زنان،‌اسوه‌ی تقوای زمان، میوه‌ی بستان جنان و به همان معدن عصمت ، به همان زینت آغوش پیمبر، تو ببخشا ز همه منفعلین جرم و خطا را الهی یارب آمین.

***

بارالها به حسن زاده‌ی زهرای مطهر، به همان سبط پیمبر( صلی الله علیه وآله) به  همان وارث حیدر(صلی الله علیه وآله) به حسین ابن علی( صلی الله علیه وآله) اختر پر نور ولایت، صدف گوهر دریای شهامت، شجر و میوه‌ی بستان امامت، به همان نخل برومند سخاوت، که به پا کرده به میدان بلاشور قیامت که گشوده است به روی همگان راه سعادت، ره آزادگی ازبند واسارت، ره مردانگی وراه شجاعت،‌که شد آخر به بلا سخت گرفتار و دچار آن مه خوبان و به پا داشت به هر سو علم ورأیت بیداری و هشیاری امت، ز وفا فدا جان و سر خویش در این راه و همه یاور و یاران خود از دست بداد آن شه خوبان و به پاداشت به هر گوشه ره ورسم خدا را.الهی یارب آمین.

***

بارالها به تن خسته و درمانده‌ی بیمار بلا، در سفر کرببلا، از ستم و جور جفایی که بر او گشت روا، از طرف قوم جفا کار و خطاکار و همان قوم ریاکار و زیان‌کار به دین شرف احمد (ص) مختار، همان زینت دلها که بود سید سجاد و نبودش به جهان لحظه‌ای آزاد ز طعن و سخن فرقه‌ی اضداد و به باقر پسر وی که چو دریای گهربار فضیلت، به خروش آمد و مانند سروش آمد و بر جعفر صادق (ع) به همان شمس مشارق، به همان خصم منافق، به همان راز حقایق، پس از آن موسی‌جعفر، به همان صبر مکرر، به همان نور منوّر، که به زندان بلا بود گرفتار، نصیب همه کن صلح و صفا را. الهی یارب‌آمین.

***

بارالها به رضا رهبر دلجو، که جهان گشت از او روضه مینو، و همان ضامن آهو، که به راه تو بسی کرده تکاپو و گرفتار شد آخر به زیان‌کاری مأمون ستم خو و پس از آن به تقی مظهر تقوی و شرف، راهی آن راه هدف، کز پی ارشاد چو امداد به یک لحظه نایستاد و سپس بر نقی اولاد تقی، عزّت و جاه و شرف شرع نبی(ص) و پس از آن عسگری (ع) آن آیت چون دُر و گهر فخر پر از ارج بشر، و آن پدر مهدی موعود که با اذن تو بخشیده به عالم سند مهر و وفا را. الهی یارب آمین.

***

بارالها قسمت می‌دهم اکنون، به همان مهدی موعود جهان، غائب موجود و همان قائم بالحق و همان داور مطلق که رسان زود ظهورش به جهان و تو بیامرز گناهان و بیامرز زما هم پدر و مادر و استاد و معلم تو موفق بکن آن رهبر حق را که به هر گوشه‌ی دنیا بزند دم ز حقیقت، نهراسد ز ستمکاری هر ظالم بدکار و جفاکار و خطاکار و ریاکار و بکن دور زما ملت اسلام همه رنج و بلا را. الهی یارب آمین.

***

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد